کسی این کتابو یادشه؟

.

سوم دبستان یه کتابی بهمون دادن اسمش «کرمان و کودکی‌ها» بود. یه چیزی بود بین کپی قصه‌های مجید و اتوبیوگرافی یکی که گه خاصی نیست ولی فکر می‌کنه گه خاصیه. از اون تیپ کتابایی که هر فصلش یکی از گه‌کاریهای بچگی نویسنده‌ست. مثلاً یه جا می‌ره اصول دین رو سر صف از حفظ بگه یادش می‌ره می‌زنه زیر گریه و از این دست چیزایی که اگه یه آدم بزرگ بخونه احتمالاً دلش می‌سوزه، ولی خوب من هم سن بچه‌هه بودم، منم سر صف می‌رفتم. می‌گفتم چرا پس اینها واسه من پیش نمیاد؟ حالا خنگی پنج کلمه رو نمی‌تونی حفظ کنی اشکال نداره، چرا طلبکاری؟… انگار بچه شاشوی ته کلاس حالا بزرگ شده بود و در وصف شاشیدنش کتاب نوشته بود. زور داشت.

الان مهم نیست، شاید اگه الان کتابو بخونم منم دلم واسه بچه‌هه بسوزه. ولی اینارو به مداد 8-9 ساله بدهکارم که این‌جا بنویسم، بسکه زورش اومده بود اون موقع. شاید یه جوری به نویسنده‌ش برسه و بفهمه که یه بچه‌ای بود (خوره‌ی کتاب هم بود اتفاقاًً) که اینقدر از از کتابش بدش اومد که وقتی به عادت همیشگی می‌خواست صفحه‌ی اول کتاب نوت بنویسه، در حد وسعش فحش نوشت.

.

1 پاسخ برای «کسی این کتابو یادشه؟»

درج رایانشـــــــــــــانی (ایمیل) ضروری نیست

