سوره‌ی ارّه VII

.

آیا ما همو نیستیم که آموفیل را آفریدیم؟ (1) و کرم را گفتیم: «Hello worm, I want to play a game» ؟ (2) ای کرم! این [آموفیل] را فرمان داده‌ایم که تو را اندک نیشی زند (3) آن‌چنان که از حرکت عاجز گردی (4) و سپس در بدن تو تخم گذارد و رهایت سازد (5) فلج و وامانده (6) [پس از آن] تخمهایش در بدن تو جوجو گردند (7) و گوشت تن تو را زنده زنده بخورند [تا زمانی که بزرگ شوند و خود در کرم دیگری تخم گذاری کنند] (8) همانا در این حکمت‌هاست برای مومنین (9) ملچ ملوچ (10) و ما رحمان و رحیمیم، به جز برای کرمها (11) پس کرم گفت: مگه من چاقال توام دیو…[همانا گوش به فرمان توام که تو دانا و بینایی] (12)

.

پ.ن: خواندن این توضیح جناب مطهری (به فارسی معیوب) هم خالی از لطف نیست. اولش شک کردم شاید فارسی زبان دومش بوده، بعد تازه به حکمت «مطهری پاره‌ی تن من بود» پی بردم.

3 پاسخ برای «سوره‌ی ارّه VII»

  • رولت روسی (شوروی سابق)

    من مثل فلان هستم و مطهری هم سوراخ آن. هرکس میخواهد وارد من شود لاجرم باید از سوراخ وارد شود…

  • جغله

    پایه کارهای مطهری و امثال اون روی حماقت و کم سوادی مخاطبانش استواره. چیزی که ادم رو متاسف می کنه اینه که خود مطهری از نظریه تکامل اطلاع داشته و اونوقت جهت تحمیق توده ها میاد و همچین استدلالی میکنه:

    «احتمال اینکه یاخته های بدن یک موجود زنده بر حسب تصادف پهلوی هم قرار می گرفتند تا تصادفا یکی شان چشم را با این خواص درست می کرد، یکی شان مو را با این خواص درست می کرد، یکی شان ناخن…مساوی است با فاکتوریل تعداد یاخته های بدن و این عدد سرسام آور است و هیچ با عدد 2 ضرب در 10 به توان 13، قابل قیاس نیست و این احتمال بسیار ضعیف است.حالا اگر این موجودزنده را با افلاک و کائنات و ارتباطشان را با همدیگر در نظر بگیریم و بخواهیم عدد احتمال آن را به دست آوریم، هیچ قابل قیاس نیست.»

  • یه آقاهه

    آیۀ 9 عالی :>
    و مطهری پارۀ رودۀ بزرگ من است نتیجه این که توانایی خواندن دوباره اش یافت نشد .

درج رایانشـــــــــــــانی (ایمیل) ضروری نیست

